Imatge del cartell oficial de les propostes formatives
Esdeveniment presencial

Formació 'L’espiral del temps: mirar el món des de les cosmovisions d’Abya Yala'

Data de l'esdeveniment:
dissabte, 13 juny 2026

A càrrec de la investigadora de la cosmovisió mexica María Belén Santana, la sisena sessió del cicle ‘Apropar-se al Sud’ aproparà la realitat dels pobles indígenes i les seves identitats culturals.

Sota el títol ‘Apropar-se al Sud’, Setem Catalunya proposa un cicle de formacions dedicades a analitzar i abordar les desigualtats existents entre les poblacions del Nord i del Sud. Adreçades a tota la ciutadania, les propostes formatives exploraran les arrels de les desigualtats marcades per un sistema capitalista, racista i colonial, examinaran les conseqüències i reflexionaran sobre les alternatives per promoure models econòmics, polítics, socials i culturals més sostenibles i justos.

La sisena sessió del cicle, que s’impartirà el dissabte 13 de juny, de 10 a 12 hores, a les instal·lacions de Torre Jussana, parlarà de l’espiral del temps i de com mirar el món des de les cosmovisions d’Abya Yala

La xerrada anirà a càrrec de María Belén Santana, directora de cinema i muntatge, il·lustradora gràfica i investigadora de la cosmovisió mexica, els cicles, el cos i la memòria ancestral per habitar i comprendre els processos de transformació. Santana aproparà la realitat dels pobles indígenes, les seves cosmovisions i les seves identitats culturals.

Les persones interessades es poden apuntar a través d’aquest enllaç.

Data
dissabte, 13 juny 2026
Hora
10:00
Organitzador
Setem Catalunya
Correu electrònic de l'organitzador
Localització

Av. del Cardenal Vidal i Barraquer, 30, Horta-Guinardó
08035 Barcelona
(Barcelona)

Comparteix i difón