Informe Anual 2015 sobre el racisme a l’Estat espanyol

Font:

Informe Anual 2015 sobre el racisme a l’Estat espanyol

Resum:

El document de SOS Racisme està elaborat a partir de casos de discriminació gestionats pels serveis d’atenció a les víctimes i de l’anàlisi de premsa escrita fet per Mugak al llarg del 2014.

L’Informe Anual de la Federació d’associacions SOS Racisme recull el compromís i la lluita contra la discriminació racista i xenòfoba de les vuit entitats territorials que en formen part.

Es tracta de la vintena edició d'aquest document que es fa des del 1995 analitzant la situació del racisme i la xenofòbia a Europa i a l’Estat espanyol. L'informe fa referència a les diferents tipologies i àmbits on es manifesta, com ara l'ascens de l’ultradreta, les polítiques d’estrangeria i asil, la discriminació laboral o l'accés a l’habitatge i a l’educació.

A l'Informe Anual 2015 sobre el racisme a l’Estat espanyol col·laboren amb articles de reflexió experts i expertes. Com a exemples, Xavier Casals que escriu sobre l’ascens a Europa del populisme i Franke Bütter, sobre les mobilitzacions racistes a Alemanya i el fenomen PEGIDA. Elena Stati analitza la discriminació de la dona en el treball, mentre que Manuela Lancha Muñoz ho fa sobre la sentència del Tribunal Supremo sobre els CIES.

A més dels casos de discriminació gestionats pels serveis d’atenció a les víctimes que s'han tingut en compte per fer l'informe, l'anàlisis de la premsa escrita l'ha fet el Centre d’Estudis i Documentació sobre Immigració Racisme i Xenofòbia (Mugak).

A partir de l'anàlisi dels casos, l'informe fa algunes propostes perquè es pugui assolir el mateix nivell que en la resta de països de la Unió Europea pel que fa a polítiques públiques antidiscriminatòries. Entre aquestes es troba la creació urgent de una Ley Integral contra la discriminació, la promoió de campanyes de sensibilització i disposar de dades estadístiques fiables.

Des d'aquí pots descarregar l'informe sencer, o bé un resum del mateix.

Afegeix un comentari nou