Amazònia: extractivisme i energia. Una mirada geopolítica
Esdeveniment presencial

Amazònia: extractivisme i energia. Una mirada geopolítica

Data de l'esdeveniment:
dimarts, 10 jun 2014

Xerrada a càrrec de Marco Gandarillas, director del Centro de Investigación y Difusión de Bolivia (CEDIB).

Després d'una introducció sobre les tendències mundials en l'àmbit de l'energia i l'extractivisme, Marco Gandarillas, expert en la matèria, oferirà eines clau de reflexió sobre: els plans actuals de penetració a l'Amazònia, les tendències en els diferents països amazònics a l'avanç cap a l'adjudicació de noves àrees petrolieres i mineres, així com els plans sobre mega - preses hidroelèctriques, concessions forestals i agroindústria. S'avaluaran els impactes sobre els territoris indígenes i les àrees protegides més riques en biodiversitat.

 

Durant l'acte es presentarà una versió curta del documental: ALERTA amazònica, pobles acorralats pel gas (20 minuts), comptant amb la presència del director, Marc Gavaldà.

 

  • Dimarts 10 juny 2014
  • Lloc: Seu de la FCONGD (C/Tàpies, 1-3, Barcelona)
  • Hora: 19:30

 

Convoquen: ACSUR – Catalunya, alterNativa - Intercanvi amb pobles Indígenes, Ecologistes en Acció, EDPAC, Enginyeria Sense Fronteres, Entrepobles, Grupo de Investigación en Derechos Humanos y Sostenibilidad, Observatorio por la Autonomía y Derechos de los Pueblos Indígenas en Colombia (Obsevatorio ADPI), Observatori del Deute en la Globalització, Repsolmata, RETS.

Data
dimarts, 10 jun 2014
Hora
19:30
Organitzador
-
Correu electrònic de l'organitzador
Localització

Tàpies, 1-3
Barcelona

Geolocalització

<p class="address" translate="no"> Tàpies, 1-3 <br> Barcelona <br> </p>

<p class="address" translate="no">
Tàpies, 1-3 <br>
Barcelona <br>
</p>

Comparteix i difón