Esdeveniment presencial

Curs de sortides ornitològiques

Data de l'esdeveniment:
dijous, 7 feb. 2019

L'Associació Limnos i el Museu Darder de Banyoles organitzen un curs de 5 sortides pràctiques centrades en l'observació d'aus a diversos indrets de Catalunya

A partir de 5 sortides pràctiques a diverses zones d'alta qualitat biològica, els alumnes i les alumnes podran aprendre com varien les espècies d'ocells del nostre entorn al llarg de l'any i a través dels hàbitats, així com tècniques d'identificació.

El programa del curs consta d'1 sessió teòrica a Banyoles i 5 sortides pràctiques els matins: 

  • Sessió teòrica, el 7 de febrer de 2019, a les 19.30 hores,  amb l'objectiu de  concretar la informació de les sortides, explicar les bones pràctiques al camp, i donar  informació bàsica sobre ornitologia i identificació.
  • Sessió pràctica, el 10 de febrer de 2019 al Parc natural dels Aiguamolls de l’Empordà. S'observaran ocells hivernants del nostre territori, sobretot els aquàtics. Es posarà, per tant, en manifest el concepte de migració, ja que aquesta sortida serà complementada amb una altra sessió als aiguamolls de l’Empordà a l’abril, en plena migració.
  • Sessió pràctica, el 10 de març de 2019 a la Vall d'en Bas. S'observaran ocells d’hàbitat forestal, sobretot poblacions residents de passeriformes. 
  • Sessió pràctica  el 14 d’abril de 2019 al Parc natural dels Aiguamolls de l’Empordà. L’objectiu d’aquesta sortida és consolidar el concepte de migració. Es  podrà notar com, tot i ser al mateix lloc, no s'observen les mateixes espècies en cada època diferent de l’any.
  • Sessió pràctica el 12 de maig de 2019 al Parc Natural del Cap de Creus.  S'observaran les aus de zones obertes pròpies de l'hàbitat de brolla. 
  • Sessió pràctica  el 9 de juny de 2019 a Setcases. En aquesta sortida s'observaran voltors i passeriformes d’alta muntanya.

El cost del curs és de 30 €, o 20 €  per a persones sòcies de Limnos.   Per a més informació i matrícules es pot consultar aquest enllaç

Data
dijous, 7 feb. 2019
Hora
19:30
Organitzador
Limnos
Correu electrònic de l'organitzador
Localització

Plaça dels Estudis, 2
Banyoles
(Girona)

Geolocalització

<p class="address" translate="no"> Plaça dels Estudis, 2 <br> Banyoles <br> (Girona) <br> </p>

<p class="address" translate="no">
Plaça dels Estudis, 2 <br>
Banyoles <br>
(Girona) <br>
</p>

Comparteix i difón