Programa
Esdeveniment presencial

Formació 'Apropar-se al Sud'

Data de l'esdeveniment:
dissabte, 9 maig - dissabte, 13 juny 2026

‘Apropar-se al Sud’ es tracta d’una formació dedicada a analitzar i abordar les desigualtats existents entre les poblacions del Nord i el Sud Global.

La proposta formativa aborda aquestes desigualtats des d’una mirada sistèmica, posant el focus en com el sistema capitalista, racista i colonial ha configurat les relacions globals actuals. A través de diferents sessions, es treballaran les causes i conseqüències d’aquestes dinàmiques, així com les alternatives existents per avançar cap a models econòmics, polítics, socials i culturals més justos i sostenibles.

El programa compta amb la participació d’activistes i expertes de referència com Fátima Taleb, Susan Kalunge, Anna Rodríguez Casadevall, Anna Mir, Aurea Ayón, Rosa Cardús, Claudia Frontino, María Belén Santana i Arnau Pla. Amb les seves aportacions, es fomentarà una mirada crítica i transformadora per promoure la justícia global i la sostenibilitat de la vida i del planeta.

SESSIONS:

- Vulneracions de drets humans a la indústria tèxtil i electrònica, i al sector bancari

- Per què hi ha un Nord? Per què hi ha un Sud?

- Perspectiva intercultural crítica

- Comunicació transformadora

- Reflexions sobre privilegi blanc i racisme

- L'espiral del temps: mirar el món des de les cosmovisions d'abya yala

- Diàleg: feminismes

La formació està oberta a totes aquelles persones interessades en aprofundir en les desigualtats globals i en la construcció d’alternatives.

Data
dissabte, 9 maig 2026
Hora
10:00
Organitzador
SETEM Catalunya
Correu electrònic de l'organitzador
Localització

c/Tàpies, 1-3. Barcelona
08001 Barcelona
(Barcelona)

Comparteix i difón