Cartell oficial de la xerrada 'INUNDACIONS I URBANISME A CATALUNYA: RISCOS I SOLUCIONS'.
Esdeveniment presencial

Xerrada 'Inundacions i urbanisme a Catalunya: riscos i solucions'

Data de l'esdeveniment:
dimecres, 10 desembre 2025

En el marc del cicle de conferències 'Veus de l’Aigua', Aigua És Vida presenta una sessió per reflexionar sobre les conseqüències de la planificació del territori en casos d'inundacions i pluges torrencials.

El dimecres 10 de desembre, a les 18 h, tindrà lloc la conferència 'Inundacions i urbanisme a Catalunya: riscos i solucions', una xerrada organitzada en el marc del cicle 'Veus de l’Aigua', impulsat per Aigua És Vida. L'objectiu principal és aprofundir en els impactes ambientals i socials associats a la gestió de l’aigua, en un context marcat per episodis meteorològics cada vegada més extrems. L'acte se celebra en línia, a través del canal de YouTube de l'entitat.

La sessió abordarà el creixent risc d’inundacions i la preocupació ciutadana derivada de fenòmens recents, com la DANA a València o els aiguats a les Terres de l’Ebre. L’activitat inclourà una explicació dels factors naturals que afavoreixen aquests episodis, així com de les estratègies que es poden implementar per minimitzar-ne els efectes. També es posarà el focus en la problemàtica de les urbanitzacions situades en zones inundables i en la necessitat de revisar la planificació territorial per evitar nous projectes en àrees de risc.

A més, s’analitzarà el cas de Ribera-Salines, a Cornellà de Llobregat, com a exemple de les tensions entre el desenvolupament urbanístic i la protecció del territori. La sessió comptarà amb la participació de Joan Manel Vilaplana, geòleg i professor honorari de la Universitat de Barcelona, i de Roser Ortiz, representant de la plataforma Ribera-Salines. La periodista ambiental Cori Calero conduirà la trobada. L'acte s'organitza en el marc de la Cimera Social de l’Aigua.

La participació és gratuïta, però cal inscriure’s prèviament a través d’un formulari.

Data
dimecres, 10 desembre 2025
Hora
18:00
Organitzador
Aigua És Vida
Correu electrònic de l'organitzador

Comparteix i difón