Alba Gros: “La biodiversitat agrària només es pot mantenir si tothom se'n fa una mica càrrec”
Alba Gros: “La biodiversitat agrària només es pot mantenir si tothom se'n fa una mica càrrec”
L’Associació de Manresa l’Era vetlla pel foment de la producció agrària i el reconeixement del sector per part de la ciutadania.
Alba Gros, sòcia de l’Era (Espai de Recursos Agroecològics) i editora de la revista Agrocultura, explica quins són els projectes que duen a terme des de l'entitat i la seva finalitat d'oferir serveis que fomentin la producció agrària ecològica i l’agroecologia.
Segons explica, “l'associació va néixer a partir de la inquietud de mestres i col·laboradors de l'Escola Agrària de Manresa, que és una escola del Departament d'Acció Climàtica”, ja que en aquells moments “hi havia activitats que, com a escola pública, no es podien tirar endavant”.
Des de l’entitat publiquen a la revista Agrocultura, una revista en català pel sector agroecològic i ofereixen serveis i cursos a persones que volen conèixer com treballar al camp, millorar professionalment l'activitat agrària o també per institucions, escoles i instituts.
Gros explica el projecte del Banc de llavors Esporus i el projecte Esfera “que engloba tots els assajos que fem relacionats amb la fertilitat del sol” dels quals creuen que ajudaria a revertir el canvi climàtic.
Finalment Gros, comparteix la seva preocupació per la pèrdua de generacions joves de pagesos i pageses que deixen de banda la tradició familiar i fa un crit a la ciutadania per “deixar enrere l’explotació d’espècies amb les quals convivim i ajudar-les a fomentar la biodiversitat, l'equilibri i el cicle de vida que ens farà viure a totes”.
Comentaris
Hello! I'm quite sure I've
Hello! I'm quite sure I've been to this website before monkey mart but I'm not entirely sure. earlier, but after reading through some of the other postings, I understood that it was something I had never experienced before. Regardless, I am really delighted I came across it, and I have book-marked it and will be coming back frequently!
Afegeix un comentari nou