T-11 o compartir un viatge
Comparteix
Com a resposta a l'increment dels preus del transport públic, la Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB) proposa que la T-10 esdevingui una imaginària T-11, fent que el darrer viatge el pugui aprofitar un altre usuari.
Després que la T-10 - la targeta més utilitzada en el transport metropolità de Barcelona- hagi pujat un 12%, s'ha posat en marxa un sistema de reaprofitament del darrer viatge, que consisteix en donar la nostra targeta agotada a una altra persona perquè aprofiti el nostre desè viatge dins del termini de la següent hora i 15 minuts, que és el temps màxim disponible per a fer un transbordament.
La FAVB defineix la T-11 com una manera de visualitzar el descontentament social davant la pujada tarifària i ressalta la cooperació ciutadana com el valor de la campanya.
Una aplicació per al mòbil
Per fer que una T-10 esdevingui una T-11, només cal deixar-la en els marges dels plafons d'informació del TMB (cal tenir en compte que la T-11 només funciona en una línia diferent de la que s'acaba d'utilitzar).
A més, des d'Incidències 2.0 es dóna suport a la iniciativa. Han desenvolupat una aplicació T-11 -que es pot descarregar gratuïtament en mòbils amb Android i iPhones- que permet als usuaris indicar i consultar on han deixat una T-10 agotada perquè algú altre la pugui fer servir com a T-11.
I la T20?
Una altra proposta que proposa la campanya és compartir íntegrament una T-10 amb una persona coneguda amb qui es coincideix regularment en el mateix trajecte, però en sentit contrari.
Quina repercussió tindrà?
Des que es va engegar la campanya, a finals del mes de gener, el seu blog ha tingut més de 260.000 visites i a Twitter els usuaris fan servir l'etiqueta #t11 per assenyalar on deixen la T-10 i a quina hora l'han marcat. Fins i tot, hi ha qui apunta on deixa la T-50/30.
La Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB) calcula que aquesta iniciativa pot permetre que es realitzin 15.000 viatges gratis al dia i que esperen que sigui una mesura de pressió perquè l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) rectifiqui la pujada de preus.
La PTP
Per la seva banda, l'associació Promoció del Transport Públic considera que la campanya de la T-11 és una forma correcte i cívica de sumar-se a les moltes manifestacions de rebuig a l'encariment dels preus dels transports públics del país, tot i que sosté que no és un estalvi segur per als usuaris, ja que la seva disponibilitat es restringeix segurament a casos molt comptats.
De forma paral·lela, la PTP està lliurant batalla en el pla institucional, qüestionant un model que pretén interioritzar uns costos molt creixents per la via tarifària, però posant en risc la pròpia demanda, a favor d'uns abonaments personals que no castiguin els usuaris econòmicament i que siguin flexibles pel què fa al nombre de zones.
Podeu contactar amb la campanya T11 a través de t11contacte@gmail.com.
Afegeix un nou comentari