5 formats per fer una memòria anual original

LaviniaNext
Autor/a:
Carlos Faneca
Cada cop tenim menys temps per centrar-nos a llegir memòries amb molt de text. Font: CC
Moltes entitats utilitzen el codi QR per complementar la informació. Font: CC
Les entitats busquen innovar per fer més atractiva la memòria. Font: CC

5 formats per fer una memòria anual original

Autor/a:
Carlos Faneca
LaviniaNext

Resum:

Et presentem un seguit d’eines senzilles i formats originals per fer una memòria anual diferent, alhora que àgil de llegir i atractiva, allunyant-se així de documents feixucs per al lector.

Quan pensem en una memòria anual d'una entitat moltes vegades ens imaginem documents feixucs, llargs, de moltes pàgines, amb dades sobre l'activitat de l'associació en l'últim any, informes que, amb el ritme de vida que portem avui dia, ens és molt difícil tenir temps per llegir sencers. Per aquest motiu, moltes entitats opten per fer la memòria anual en un format agraït per al lector, amb informació sintetitzada i molt visual.

Els formats originals també permeten a les entitats destriar millor la informació important i destacar allò que els interessa més comunicar. Per aquest motiu et presentem cinc formats originals per fer una memòria anual diferent:

• Codi QR per ampliar informació

Aquesta eina facilita l’accés a diferents enllaços, com ara el web de l’entitat, per ampliar la informació en cas que el lector desitgi complementar les dades publicades a la memòria. Els codis QR ocupen poc espai físicament, fet que permet incloure’l a documents reduïts. Es pot utilitzar tant en memòries en paper com online.

• L'atractiu del vídeo

El vídeo és un dels formats més agraïts per consumir continguts pel seu atractiu visual. Fer una memòria en aquest format, complementat amb un document més extens en paper o online, permet presentar la informació de l’entitat d’una manera original. A més, incloure aquest vídeo a les xarxes ajuda a fer arribar la memòria a més gent i de manera concisa.

• Infografies, gràfics i il·lustracions

Ràpid. Àgil i Visual. La infografía és un format idoni per resumir les dades més importants de la memòria anual, ja que permete al lector accedir a aquestes dades amb només un cop d’ull a través dels gràfics i les il·lustracions. A més, com en el cas del vídeo, és interessant el seu ús per a les xarxes socials. Eines senzilles com Canva o Infogr.am et poden ajudar a fer contingut d'aquest tipus o, almenys, a inspirar-te.

• Has provat de fer una memòria anual interactiva?

Aquest tipus de contingut és una tècnica efectiva i efectista per innovar i presentar una memòria que impacti. Els interactius són una alternativa que inclou un ampli ventall de possibilitats per anar més enllà dels formats clàssics i fer partícip el lector de tot el que s’ha fet a l’entitat. Thinglink o Genial.ly, entre moltes altres, són eines fàcils i gratuïtes per crear continguts interactius.

• Presentacions dinàmiques

Tingui el format que tingui, a vegades s'han de fer presentacions de les memòries anuals per explicar l'activitat de l'entitat en l'últim any. Per què no fer les presentacions més dinàmiques? L'eina Prezi permet fer-les de manera senzilla i intuïtiva. Les presentacions amb aquesta eina poden suportar tota mena de formats, com ara text, vídeo, infografies, o mapes, tot il·lustrat amb recursos molt originals.

Afegeix un comentari nou