.
Estudis de màster i postgrau en l’àmbit de la pau i els drets humans
Estudis de màster i postgrau en l’àmbit de la pau i els drets humans
Cada cop són més les universitats que ofereixen estudis superiors en l’àmbit de la cultura de pau. A continuació, es presenta un recull d’alguns que s’ofereixen per al curs 2022/21.
Postgrau en Cultura de Pau
Organitza: Universitat Autònoma de Barcelona
Data inici docència: 11 d’octubre de 2022
Data fi docència: 8 de juny de 2023
Modalitat: Presencial
Objectius:
- Proporcionar els coneixements necessaris per comprendre el concepte d'educació i cultura de pau i la transformació de conflictes.
- Adquirir capacitats per a l'anàlisi dels conflictes a nivell macro (armats) i els processos de negociació.
- Incrementar el coneixement i la conscienciació a Catalunya i als àmbits estatal i internacional sobre la conflictivitat armada i la construcció de pau per tal d'enfortir la cultura de pau i les polítiques de prevenció de conflictes.
Postgrau en Cultura de la Pau i Transformació Social: Aplicacions Pràctiques
Organitza: Institut de Formació Contínua IL3 - UB i Fundació Carta de la Pau
Data inici docència: Novembre de 2022
Data fi docència: Octubre de 2023
Modalitat: En línia
Objectius:
- Dotar a les persones participants d'una base teòrica en matèria de cultura de pau, interculturalitat i convivència social.
- Oferir a les persones participants un ampli ventall d'aplicacions pràctiques per a solucionar problemes de pau i convivència a nivell social.
- Dotar a les persones participants de les capacitats necessàries per a implementar en la societat les aplicacions pràctiques estudiades.
Màster en Estudis de Pau, Conflictes i Seguretat
Organitza: Blanquerna – Universitat Ramon Llull
Data inici docència: 15 d'octubre de 2022
Data fi docència: Juliol de 2023
Modalitat: Semipresencial
Objectius:
- Identificar, revisar i analitzar críticament una àmplia una gamma de fonts sobre pau, seguretat i conflictes.
- Obtenir coneixement en profunditat sobre les principals teories sobre causes de conflictes.
- Explorar condicions per a una pau sostenible i aprendre sobre la construcció de la pau mitjançant iniciatives d’èxit.
- Adquirir i posar en pràctica habilitats de resolució de conflictes, negociació i mediació.
Màster universitari de Drets humans, Democràcia i Globalització
Organitza: Universitat Oberta de Catalunya
Data inici docència: 18 de setembre de 20212
Data fi docència: No s’especifica
Modalitat: En línia
Objectius:
- Oferir una cultura àmplia en matèria de drets humans i democràcia.
- Enfortir la comprensió dels drets humans i la democràcia com a fonament de la convivència social pacífica més duradora i justa.
- Desenvolupar capacitats per a pensar analíticament sobre l'aplicació i el desenvolupament dels drets humans al món professional públic, privat o associatiu.
- Millorar la capacitació dels estudiants per a fer investigacions en aquesta àrea de coneixement.
- Facilitar el desenvolupament professional dels estudiants.
- Desenvolupar habilitats específiques de col·laboració amb professionals de diferent formació per a millorar l'aplicació i el desenvolupament dels drets humans i la democràcia.
- Obtenir instruments eficients per a l'assessorament legal a particulars i col·lectius en temes de vulneració dels drets i estratègies de defensa més adequades.
Màster en Igualtat i Equitat en el Desenvolupament
Organitza: Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Data inici docència: Octubre de 2022
Data fi docència: Desembre de 2023
Modalitat: En línia
Objectius:
- Conèixer i analitzar les causes de les desigualtats de gènere en el marc de la cooperació al desenvolupament.
- Conèixer les referències històriques i filosòfiques de les teories sobre desenvolupament.
- Aprendre els instruments normatius, tècnics i polítics internacionals més innovadors amb perspectiva de gènere.
- Desenvolupar eines i habilitats personals, col·lectives, tècniques i polítiques per al treball de cooperació.