L'ELA, una de les pitjors malalties neurodegeneratives
Esdeveniment presencial

IV Jornada sobre ELA per a pacients, familiars i cuidadors

Data de l'esdeveniment:
divendres, 3 maig 2019

L'ELA, una de les malalties minoritàries que romanen encara sense cura ni tractament possible, es visualitza amb una jornada temàtica dedicada a tot el que gira al seu entorn, per agitar consciències

El pròxim divendres 3 de maig, la Fundació Catalana d'Esclerosi Lateral Amiotròfica Miquel Valls, organitza la IV Jornada sobre ELA per a pacients, familiars i cuidadors, al Campus Universitari Mar de Barcelona, amb la col·laboració del Parc de Salut de l'Hospital del Mar i Oxigen Salud.

La jornada es desenvoluparà de 10 h a 14 h del matí del divendres, i comptarà amb les intervencions dels representants de la Fundació Miquel Valls i diversos responsables d'unitats de l'Hospital del Mar. Els temes que es tractaran tots tenen relació amb l'ELA: l'alimentació per sonda de gastronomia, el maneig de secrecions respiratòries, genètica, atenció multidisciplinària, l'experiència dels familiars i, efectivament, el camí cap a la mort i la donació. 

L'ELA (o malaltia de Lou Gehrig), és una malaltia neurodegenerativa que afecta les neurones motores del cervell, tronc encefàlic i medul·la espinal, que són les cèl·lules encarregades de transmetre l’ordre del moviment voluntari del cervell als músculs. La malaltia actualment no té cura i encara no es disposa de cap tractament que permeti aturar el procés degeneratiu de l’ELA.

Data
divendres, 3 maig 2019
Hora
10:00
Organitzador
Fundació Miquel Valls
Correu electrònic de l'organitzador
Localització

Passeig Marítim 25-29
Barcelona
(Barcelona)

Geolocalització

<p class="address" translate="no"> Passeig Marítim 25-29 <br> Barcelona <br> (Barcelona) <br> </p>

<p class="address" translate="no">
Passeig Marítim 25-29 <br>
Barcelona <br>
(Barcelona) <br>
</p>

Comparteix i difón