CODINC obre un concurs de programació per a la inclusió de joves
Comparteix
L'alumnat de secundària pot participar a #CodincEU afegint recursos educatius oberts propis o mostrant com s'utilitzen les eines del programa.
El projecte CODINC ensenya codificació i STEM a joves en risc d'exclusió social. Es desenvolupa en una metodologia d’aprenentatge entre iguals, on els estudiants de secundària són entrenats en un programa curt de 10 a 15 hores, que després poden ensenyar als seus companys i companyes més joves. El programa es basa en els recursos d’educació oberta que es troben al kit d’eines CODINC.
Hi ha dues maneres de participar al concurs #CodincEU: una, es pot afegir un recurs educatiu obert (OER) al Toolkit, seleccionant el grup d’edat adequat per a la referència i fer clic a afegir una referència. S'accepten referències en tots els idiomes.
I l'altra manera, és ensenyar com han utilitzat o volen utilitzar el kit d’eines #CodincEU. Es pot compartir l'experiència pròpia utilitzant el programa Codinc o el pla per utilitzar-lo a la plataforma de xarxa comunitària Unite-IT. És necessari registrar-se per afegir els blocs i utilitzar el hashtag #CodincEU quan es comparteixi el bloc.
Les persones participants poden guanyar un conjunt makey-makey per les OER que pengin. Per compartir l'experiència o pla Codinc, es poden guanyar jocs de microbits per a tota una classe.
CODINC (Coding for inclusion) és un projecte de dos anys liderat per ALL DIGITAL amb 6 entitats sòcies de Bèlgica, Espanya, Xipre, Alemanya i Itàlia, que va començar al febrer del 2018.
El projecte fomenta l'aprenentatge d'STEAM de joves d'entorns desafavorits a través d'una aproximació educativa i innovadora basat en l'aprenentatge entre iguals en l'educació formal i no-formal.
El projecte adapta, difon i escala el projecte Capital Digital dissenyat i implementat per a Maks VZW a Brussel·les, i serà adaptat als contextos diferents dels cinc països participants.
Afegeix un nou comentari