Àmbit de la notícia
Projectes

Acció Escolta de Catalunya recupera el Festiçó en una Kabila multitudinària

Entitat redactora
Acció Escolta de Catalunya
Autor/a
Maria García Rams
Veu Col·laboradora
  • Kabila 2026

Acció Escolta de Catalunya recupera el festival de la cançó escolta on els dotze agrupaments de l’entitat han participat creant una cançó per l'ocasió. L’esdeveniment va reunir 600 persones per a gaudir de la música i l’escoltisme plegades. 

El passat cap de setmana del 9 i 10 de maig, Acció Escolta de Catalunya va celebrar la Kabila, la trobada que reuneix totes les membres de l’entitat i que ha tingut lloc al terreny d’acampada El Solà, situat a Sant Quirze de Besora. Aquesta jornada ha reunit infants de totes les edats, caps i membres de la junta de l’associació —arribant als 600 participants— per gaudir plegades d’activitats de cultura popular catalana i recuperar el Festiçó, el festival de la cançó escolta que no es realitzava des del 2015.

La jornada de dissabte va arrencar amb l’arribada de totes les participants. Després d’instal·lar-se a la zona d’acampada, el grup es va desplaçar al poliesportiu municipal de Sant Quirze de Besora per assajar i fer les proves de so de la posterior actuació del Festiçó. Aquest festival és un espai associatiu on els agrupaments membres d’AEC participen amb la presentació d’una cançó original que reflecteixi els valors de l’escoltisme. Enguany, els dotze agrupaments van concursar amb propostes molt originals, amb ritmes i posades en escena molt diverses.

L'acte va comptar amb la benvinguda de l’alcalde del municipi, David Solà, qui va donar el tret de sortida al festival. Un cop dutes a terme totes les actuacions, es va iniciar el procés de votacions, on les cinc unitats de cada agrupament disposaven d’un vot per atorgar a la cançó que més els havia agradat. El certamen va cloure amb l’entrega de premis: l’A.E. Aldaia i l’A.E.i.G. la Prosperitat van rebre el disc de plata i de bronze respectivament, mentre que l’A.E. Lola Anglada es va alçar amb la primera posició. A més del disc d’or i el trofeu, els guanyadors tindran l’experiència de gravar la cançó en un estudi professional amb el col·lectiu FLINTA* La Jabalina. El punt final al Festiçó el va posar el grup de música Mai.Halis, que va animar la canalla amb molt de ritme.

L'endemà, diumenge, cada branca va dur a terme una activitat de cultura popular catalana diferent. Mentre que Colònia va endinsar-se en contes i llegendes amb éssers màgics catalans de la mà de Contes de Mandarina, Estol va organitzar una rua amb la Colla Gegantera i Grallera de Manlleu, on van fabricar els seus propis instruments. Per la seva banda, Secció va dur a terme una activitat de batucada amb SOL RE Percussió, Unitat va fer pinya per construir castells amb la Colla Castellera de Viladecans i Clan va aprendre a rimar glossa amb la Laia Pedrol.

Per tancar el cap de setmana, totes les participants van compartir una paella popular feta per Alerta Culinària, just abans de fer la formació general i acomiadar-se fins a la següent trobada conjunta.

Comparteix i difon

Afegeix un nou comentari