La FECEC finalitza el seu cicle de Diàlegs 2025 reflexionant sobre el càncer de pulmó
Comparteix
Experts i una pacient van poder reflexionar sobre l’estat actual de la prevenció, diagnòstic precoç, tractaments i superació d’aquesta malaltia.
La FECEC Junts contra el Càncer va cloure el passat 19 de novembre el seu cicle 'Diàlegs FECEC' de 2025 amb la taula rodona 'Càncer de pulmó: cap a una millor supervivència'.
De la mà dels doctors Ernest Nadal, oncòleg director del Departament de Recerca i Innovació de l’Institut Català d’Oncologia (ICO); i Juan Carlos Trujillo, cap de departament de Cirurgia Toràcica de l’Hospital Sant Pau i Hospital del Mar, el diàleg va repassar quins són els factors de risc que augmenten el risc de patir la malaltia (amb el tabaquisme com a eix central), l’estat dels programes de detecció precoç a Catalunya i a l’Estat i les darreres innovacions en tractaments. Maria Dolors Canals, pacient i testimoni, ens va explicar la seva experiència com a pacient de càncer de pulmó i com es troba ara que ha superat la malaltia.
El Diàleg va ser moderat per la periodista de 3Cat, Núria Bacardit, i va comptar amb el suport del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, Johnson & Johnson, Roche, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i l’Espai Línia, on es va celebrar l’acte.
Podeu recuperar aquest Diàleg canal de YouTube de la FECEC.
Afegeix un nou comentari