Àmbit de la notícia
Comunitari

L'Associació de Famílies LGTBI+ fa entrega, un any més, de postals de Nadal a la Fundació Enllaç

Entitat redactora
Kiwop
Autor/a
Laura Borràs
  • La iniciativa vol esdevenir com a punt d’unió entre ambdues entitats. Font: Associació de Famílies LGBTI+
  • Una iniciativa carregada de solidaritat que recorda el valor del vincle humà i la màgia del Nadal compartit. Font: Associació de Famílies LGBTI+

Una acció intergeneracional plena de valors i emocions que uneix infants i persones grans.

Les festes de Nadal són una època de solidaritat i moltes entitats aprofiten per reforçar els vincles comunitaris, com és el cas de l’Associació de Famílies LGBTI+. Cada any, per aquestes dates, un grup d’infants de l’entitat reparteixen postals de Nadal a persones grans de la Fundació Enllaç. Una iniciativa carregada de solidaritat que recorda el valor del vincle humà i la màgia del Nadal compartit.

“Coincidint amb la nostra festa de Nadal, els nens i nenes venen amb les postals que han dibuixat ells mateixos. És un moment molt bonic perquè hi coincideixen persones de totes les edats”, explica el president de la Fundació Enllaç, Josep Maria Mesquida.

Cinc anys de tradició

La iniciativa va néixer durant la pandèmia i ara, cinc anys després, segueix en marxa. “Els nostres fills, durant el dinar de Nadal, pinten les postals. Uns dies més tard, les entreguem personalment a les persones grans de la Fundació Enllaç”, detalla el vicepresident de l’Associació de Famílies LGBTI+, Ramon Antonijoan.

Per a ambdues entitats, aquesta sinergia és molt important. “Dins del col·lectiu LGBTIQ+, tant les famílies com les persones grans, encara estem bastant invisibilitzats” admet en Ramon qui afirma que “som una minoria dins d’una altra minoria”.

En aquest sentit, la iniciativa, a banda de ser un moment especial per compartir afecte, alegria i complicitat, també vol servir com a punt d’unió entre ambdues entitats. “És necessari que els nostres infants coneguin les persones que ens van obrir camí i van lluitar pels drets del col·lectiu. Han de saber que molts d’ells, en el seu moment, van ser rebutjats per la seva condició sexual; fins i tot, van haver de marxar de casa o anar a ciutats més grans”, explica en Ramon.

Comparteix i difon

Afegeix un nou comentari