Àmbit de la notícia
Comunitari

Tarragona impulsa la cinquena edició del Mes de l’Economia Social i Solidària

Entitat redactora
Xarxa Digital Catalana
Autor/a
Pol Solernou
  • Presentació de l'acte

La programació, que s’allargarà del 25 d’abril al 29 de maig, vol apropar els valors de l’economia que cuida a través de propostes participatives, culturals i comunitàries.

Aquest mes de maig, Tarragona acull una nova edició del Mes de l’Economia Social i Solidària, una iniciativa que arriba a la cinquena edició amb una programació ampliada i diversa. Impulsada per La Teulada, CoopCamp i Tarragona Impulsa, la proposta inclou un total de catorze activitats repartides en diferents espais de la ciutat, amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania els valors transformadors de l’ESS.

Sota el lema “L’economia que cuida”, el cicle es presenta com una invitació a conèixer experiències econòmiques alternatives que ja estan donant resposta a necessitats socials, econòmiques i ambientals. La iniciativa posa el focus en una economia arrelada al territori i basada en la cura de les persones i el planeta.

Una economia arrelada al territori

El Mes de l’Economia Social i Solidària vol posar en relleu que existeixen models econòmics alternatius que situen la vida al centre. En un context marcat per reptes socials, econòmics i ambientals, l’ESS es consolida com una eina per impulsar pràctiques més justes i sostenibles.

La iniciativa també vol visibilitzar projectes locals transformadors que treballen en àmbits com el consum responsable, les xarxes de suport mutu o la creació d’espais comunitaris, reforçant així la cohesió social de la ciutat.

Una programació diversa i participativa

La programació inclou activitats molt variades com passejades per les Hortes de Tarragona, mercats d’intercanvi, conta contes, exposicions, xerrades, tallers d’upcycling o itineraris formatius. També destaca la posada en marxa de la ràdio comunitària de Tarragona, Ràdio Entreveus, amb una jornada oberta al veïnat.

Entre les propostes, hi ha iniciatives com la jornada “Cuidem l’Horta!”, centrada en la cura del territori i acció col·lectiva, o el Mercat d’Intercanvi de Sant Salvador, que fomenta la reutilització i l’intercanvi de productes sense ànim de lucre. Aquest conjunt d’activitats busca generar espais de trobada i participació.

Programació dels actes del Mes de l’Economia Social i Solidària. Font: CoopCamp

Aliances per a la transformació local

La programació és fruit de la col·laboració entre tres agents clau del territori: La Teulada, la xarxa cooperativa de Tarragona; CoopCamp, l’Ateneu Cooperatiu del Camp de Tarragona; i Tarragona Impulsa, el servei municipal de promoció econòmica.

Aquesta aliança permet impulsar una proposta conjunta que vol reforçar una ciutat més justa, sostenible i cohesionada, tot promovent iniciatives socioeconòmiques vinculades al territori i la generació d’ocupació de qualitat.

Un espai per descobrir l’ESS

El Mes de l’Economia Social i Solidària és també una oportunitat per conèixer de prop projectes d’economia social que treballen des de la cooperació, la solidaritat i el compromís social. A través de les activitats programades, es convida la ciutadania a participar activament i a reflexionar sobre altres formes de produir, consumir i relacionar-se.

La iniciativa posa de manifest que una altra economia no només és possible, sinó que ja està en marxa i forma part del dia a dia de moltes comunitats, reforçant una mirada basada en la transformació social i comunitària.

La cinquena edició del Mes de l’Economia Social i Solidària se celebrarà del 25 d’abril al 29 de maig de 2026 en diversos espais de Tarragona. Les activitats són obertes a la ciutadania i, en alguns casos, requereixen inscripció prèvia a activitats.

Comparteix i difon

Afegeix un nou comentari