Curs: ‘Aprenentatge Servei’
La formació donarà eines per dissenyar, desenvolupar i avaluar projectes d'aprenentatge servei que combinin l'aprenentatge amb la participació en iniciatives vinculades a les necessitats de la comunitat.
Fundesplai organitza el curs en línia ‘Aprenentatge Servei’, una formació subvencionada adreçada a persones vinculades a l'associacionisme i el voluntariat que vulguin aprofundir en aquesta metodologia educativa. El curs es desenvoluparà del 14 de setembre al 18 d'octubre de 2026, tindrà una durada de 16 hores i es farà a través del campus virtual del centre de formació.
L'aprenentatge servei (ApS) és una metodologia educativa que promou l'aprenentatge mitjançant la participació en projectes solidaris que parteixen de necessitats reals de la comunitat o de l'entorn. La formació introduirà els conceptes bàsics d'aquesta metodologia i donarà a conèixer experiències d'ApS desenvolupades a Catalunya i en altres indrets.
Durant el curs es treballarà com identificar necessitats de l'entorn i elaborar projectes d'aprenentatge servei adaptats a les possibilitats de centres educatius, instituts o esplais. També s'abordaran el seguiment i l'avaluació dels projectes, amb indicadors de qualitat i eines per valorar-ne l'eficàcia i l'impacte en la comunitat.
La formació s'adreça a qualsevol persona interessada en aquest àmbit que tingui vinculació amb l'associacionisme i el voluntariat, com ara persones sòcies, personal laboral o persones voluntàries. El curs s'impartirà en català i les places són limitades.
Per obtenir el diploma emès pel Centre de Formació de Fundesplai caldrà completar satisfactòriament les activitats avaluables. El curs forma part del Pla de Formació de l'Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya i compta amb el suport del Departament de Drets Socials.