Desinformació i embargament d’armes: com informar sobre les relacions armamentístiques amb Israel?
En el marc de la campanya 'Prou comerç d’armes amb Israel', des de l’Institut NOVACT de Noviolència i el Centre Delàs d’Estudis per la Pau organitzem l’acte 'Desinformació i embargament d’armes: Com informar sobre les relacions armamentístiques entre Espanya i Israel?', que tindrà lloc al Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rambla Catalunya, 10, Barcelona) el dijous 11 de desembre, de 10 a 12 h.
La jornada pretén generar un espai de reflexió crítica i obrir un debat rigorós sobre com els mitjans informen del comerç d’armes entre Espanya i Israel. En un context marcat per la desinformació, el secretisme i la pressió política, l’acte vol impulsar una cobertura periodística més exigent, basada en dades verificables i en el contrast de declaracions i relats oficials. L’acte pretén desmuntar les narratives enganyoses i posar en valor la necessitat d’un periodisme que no reprodueixi acríticament els anuncis polítics. L’objectiu final és fomentar una cultura informativa que fiscalitzi amb rigor les polítiques armamentístiques i que situï la defensa dels drets humans al centre del debat públic.
La taula comptarà amb les següents ponències:
- Eduardo Melero, Centre Delàs d’Estudis per la Pau
- Marta Meneu, Periodista i investigadora experta en formats digitals de la Universitat de València (UV)
- Alys Samson, NOVACT i Campanya Fi al Comerç d’Armes amb Israel
- Moderació: Bernat Aragó, tècnic i investigador sobre desinformació a NOVACT.
'Prou comerç d’armes amb Israel'
La campanya 'Prou comerç d’armes amb Israel', impulsada per la RESCOP (Red Solidaria Contra la Ocupación de Palestina), i formada per més de 600 organitzacions de la societat civil, denuncia les relacions armamentístiques entre Israel i l’Estat espanyol exigint un embargament d’armes integral amb Israel. Mitjançant informes, incidència política i accions de sensibilització, la campanya alerta que mantenir relacions armamentístiques amb Israel és ser còmplices del genocidi i que Espanya, té l’obligació legal de posar fi a aquest comerç.
Rambla Catalunya, 10 PRAL
08007 Barcelona
(Barcelona)