Imatge del cartell oficial de les propostes formatives
Esdeveniment presencial

Formació 'Perspectiva intercultural crítica'

Data de l'esdeveniment:
dissabte, 16 maig 2026

A càrrec de Rosa Cardús i Àurea Ayón, la tercera sessió del cicle ‘Apropar-se al Sud’ abordarà com la cultura occidental ha pres un rol hegemònic des del privilegi vers la resta de cultures extraoccidentals.

Sota el títol ‘Apropar-se al Sud’, Setem Catalunya proposa un cicle de formacions dedicades a analitzar i abordar les desigualtats existents entre les poblacions del Nord i del Sud. Adreçades a tota la ciutadania, les propostes formatives exploraran les arrels de les desigualtats marcades per un sistema capitalista, racista i colonial, examinaran les conseqüències i reflexionaran sobre les alternatives per promoure models econòmics, polítics, socials i culturals més sostenibles i justos.

La tercera sessió del cicle, que s’impartirà el dissabte 16 de maig, de 10 a 14 hores, a les instal·lacions de LaFede, abordarà la perspectiva intercultural crítica

La xerrada anirà a càrrec de Rosa Cardús, antropòloga, experta en interculturalitat i col·laboradora del Centre d’Estudis Africans i Interculturals, i Àurea Ayón, actriu, tallerista, titellaire i mediadora comunitària contra les violències de gènere. Des d’una doble perspectiva, teòrica i pràctica, i a través de tècniques de teatre de l’oprimit, es reflexionarà sobre com la cultura occidental ha pres un rol hegemònic des del privilegi social i privilegi cultural vers la resta de cultures extraoccidentals, tant del Sud com del Nord.

Les persones interessades es poden apuntar a través d’aquest enllaç.

Data
dissabte, 16 maig 2026
Hora
10:00
Organitzador
Setem Catalunya
Correu electrònic de l'organitzador
Localització

Carrer de les Tàpies, 1, Ciutat Vella
08001 Barcelona
(Barcelona)

Comparteix i difón