NOTÍCIES I RECURSOS PER A LES ENTITATS I EL VOLUNTARIAT
Darrera alerta per a periodistes
Alerta per a periodistes
Febrer 2025
Aquest servei d'alertes us mantindrà informats sobre els principals esdeveniments que han de passar o han passat al tercer sector i al conjunt de l'àmbit no lucratiu. L'objectiu d'aquests enviaments és acostar-vos la realitat del sector per tal de facilitar-vos la tasca de donar veu al món de l'associacionisme i el voluntariat. Aquest és un servei del portal xarxanet.org per a periodistes.
m4Social al Mobile World Congress 2025
06/03/2025 11:00 - 06/03/2025 13:00
La Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, mitjançant el projecte m4Social, impulsa l'acte ‘Per una plena inclusió sociodigital’, organitzat conjuntament amb la Fundació Mobile World Capital Barcelona i l’European Social Network. Es tracta d'una jornada d’activitats que té com a finalitat projectar la feina del tercer sector social en aquest àmbit.
Últims dies per gaudir d'aquesta exposició que recull, per primer cop, l'arxiu fotogràfic de Can Fontanet - Centre d'Interpretació dels Tres Tombs de Sant Andreu.
La mostra permet a les visitants descobrir les històries de dones d'altres parts del món i s'ha creat amb l'objectiu de promoure la igualtat de gènere, la sororitat i la solidaritat entre l'Índia i Espanya.
Diàlegs 'Els drets de la natura i el paradigma ecocèntric'
18/02/2025 15:00 - 18/03/2025 15:00
El cicle consta de cinc xerrades (quatre virtuals i una presencial) en les quals s'aprofundirà sobre els moviments pels Drets de la Natura arreu del món.
El pròxim 22 de març arriba la 7a edició de l'Ultra Clean Marathon que, enguany, coincideix amb la celebració del Dia Mundial de l'aigua, un fet que reforça l’objectiu principal de la present edició: contribuir a la conservació dels ecosistemes aquàtics.
Aquesta mostra itinerant fa parada a Lleida per oferir un recorregut pels diferents tipus de violències que han rebut les dones al llarg de la història.
Exposició: Gaza Remains the Story (Gaza, la història que perdura)
11/02/2025 08:00 - 30/04/2025 17:00
Fins el 30 d'abril es podrà veure l'exposició 'Gaza Remains the Story (Gaza, la història que perdura)', una mostra sobre la vida i la lluita del poble palestí a través de l'art i la memòria de Gaza.
La Col·lectiva publica 'Cures i Economia Social i Solidària a l’Hospitalet' editat en col·laboració amb el CELH
19/02/2025 08:45
Una recopilació d’articles que obre un llarg camí per recórrer i planteja la necessitat d’un canvi de paradigma global del qual sembla que encara estem lluny a l’Hospitalet.
L’Espai Unitari reclama “fets, a més de discursos”, per fer efectius els drets de les persones amb discapacitat
19/02/2025 16:59
Diverses entitats pel dret a una vida independent reclamen transformar el sistema d’assistència a les persones amb discapacitat per fer-lo més efectiu i garantir drets que ara no estan assegurats
Les entitats socials catalanes reclamen polítiques educatives contra la pobresa infantil
19/02/2025 15:17
Les entitats del tercer sector que treballen amb la infància han alçat la veu per demanar a la Generalitat un compromís ferm amb l’educació com a eina per lluitar contra la pobresa infantil.
Una mirada a les noves propostes de la Xarxa de Teatres d’Ateneus de Catalunya per al 2025
07/02/2025 14:14
La XTAC és la xarxa de teatres més extensa de Catalunya, amb 39 sales que sumen prop de 13.000 butaques. Enguany, ha programat 125 actuacions de 14 espectacles en teatres d’ateneus d’arreu del país per a tots els públics.
Avís legal: D'acord amb l'article 17.1 de la Llei 19/2014, la Generalitat de Catalunya permet la reutilització dels continguts i de les dades sempre que se'n citi la font i la data d'actualització i que no es desnaturalitzi la informació (article 8 de la Llei 37/2007) i també que no es contradigui amb una llicència específica. Si l'adreça de correu que informeu al donar-vos d'alta deixa d'estar activa us donarem de baixa a la base de dades.
Aquest butlletí és una iniciativa del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, coeditat amb la Fundació Pere Tarrés.
Assessora't
Si vols aconseguir més impacte social, ASSESSORA'T!
La Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària posa a la teva disposició un conjunt de serveis d'assessorament i acompanyament gratuïts.