Àmbit de la notícia
Projectes

Un equip de persones amb discapacitat intel·lectual posa a prova 300 professionals de 13 empreses al Circuit de Barcelona-Catalunya

Autor/a
Fundació Ampans
Veu Col·laboradora
Un moment d'una de les proves de la jornada de team building
Un moment d'una de les proves de la jornada de team building Font: Fundació Ampans

La iniciativa de la fundació AMPANS, Cheers4U, programa reptes per treballar habilitats com la cooperació, la comunicació, la confiança o el treball en equip en què les persones amb discapacitat intel·lectual tenen un paper protagonista

La fundació Ampans ha reunit a més de 300 professionals de 13 empreses en una jornada de teambuilding al Circuit de Barcelona-Catalunya, que uneix el desenvolupament d’equips i la responsabilitat social corporativa. La iniciativa Cheers4U ha programat amb èxit proves i reptes per potenciar habilitats com la cooperació, la comunicació, la confiança o el treball en equip amb la particularitat que les persones amb discapacitat intel·lectual han tingut un paper protagonista. 

Durant la jornada, han exercit diferents rols vinculats al desenvolupament de les proves: reben els equips, els guien, expliquen les dinàmiques i vetllen pel seu desenvolupament. D'aquesta manera, assumeixen responsabilitats i lideren una part essencial de l'experiència davant dels professionals participants.

Aquest canvi de mirada permet relacionar-se des d’un altre lloc, posant en valor capacitats, competències i potencial, i afavorint que empreses i professionals visquin la inclusió en primera persona, a través d’una experiència compartida.

Reforçar vincles

La jornada ha contribuït a reforçar els vincles entre professionals, generar sentiment de pertinença i fidelització, enfortir la cultura d’equip i projectar el compromís social de l’empresa. L’activitat també ha tingut un valor afegit diferencial perquè l’experiència genera també un reton social i econòmic que contribueix a crear oportunitats per a les persones amb discapacitat intel·lectual. 

La iniciativa ha comptat amb la col·laboració especial del Circuit de Barcelona-Catalunya. Pel que fa als resultats finals, l’empresa T-Systems Iberia ha aconseguit la victòria, mentre que Occident ha completat el podi amb els seus dos equips participants.  També van ser a Montmeló les empreses Banc Sabadell, GFT, Grant Thornthon, Value Retail Management Spain, Aigües de Barcelona, Fundación Ricardo Fisas, Danone, Cambra de Barcelona, Ricoh, Circuit de Barcelona-Catalunya i Calaf Grup. L’empresa ADMNETWORK Soluciones Informáticas ha donat suport a la jornada. 

Sobre la fundació AMPANS

La fundació Ampans és una entitat sense ànim de lucre amb 60 anys d’història  dedicada a la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament, trastorns de salut mental i vulnerabilitat. Amb un equip de professionals que supera el miler de persones, acompanya més de 3.000 persones a través de serveis continuats que abracen tots els àmbits de vida, des d’escola i formació, treball, atenció diürna i ocupacional, acolliment residencial,  serveis residencials i habitatge. 

En l'àmbit laboral, acompanya més de 150 persones a treballar en l’entorn de l’empresa ordinària i impulsa projectes propis d’economia social que ocupen 285 persones amb discapacitat, amb la creació de llocs de treball en sectors tan diversificats com Serveis a la Indústria, Neteja, Jardineria i Medi Ambient, amb les marques pròpies Formatges Muntanyola i els vins Urpina, i amb establiments d’atenció directa al client com els restaurants Canonge, Casino i DIVERS, el Garden Ampans, un supermercat franquiciat amb Caprabo, un viver d’artesans i un quiosc. 

Etiquetes

Comparteix i difon

Afegeix un nou comentari