Alerta entre el col·lectiu LGBTIQ+ per la modificació de les normes de Meta
Comparteix
La nova normativa d’Instagram i Facebook permet qualificar les persones LGBTIQ+ com a malaltes mentals.
Les xarxes socials tenen un impacte molt gran sobre la societat, influenciant els pensaments i comportaments de milions de persones arreu del món. Meta, que inclou xarxes socials com Instagram i Facebook, ha modificat la seva normativa a principis d’any causant una allau de reaccions per part dels col·lectius afectats.
Alguns d’aquests canvis afecten les persones LGBTIQ+. De fet, segons les noves normes, qualsevol usuari pot qualificar les persones LGBTIQ+ com a malaltes mentals, immorals, anormals o afirmar que no són homes o dones reals.
Facebook i Instagram permetran insultar dones o persones LGTBI https://t.co/2EACdP1hrv
— Observatori contra l'LGTBI-fòbia (@Observatori_cat) January 15, 2025
Davant aquest canvi, les entitats LGBTIQ+ no han tardat a denunciar-ho. “És terrible. Els nostres joves reben constantment aquests missatges d'odi a les xarxes”, comenta el responsable de l’Associació de Famílies LGTBI+, Luca Tancredi.
Davant aquesta desprotecció, senten preocupació i insisteixen a continuar vigilant cada pas que es fa en aquest sentit. “Veiem com el discurs d'odi ja no s'intenta ni filtrar. Les primeres víctimes sempre som les persones més discriminades i menys privilegiades de la societat: les persones migrants i les persones LGTBIQ+, i en particular les persones trans o les persones no binàries”, explica en Luca.
Tot plegat, una trentena d’anys després que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) eliminés l’homosexualitat del llistat de malalties. “Tota aquesta situació que vivim, ens fa estar alerta i treballar per fer front a qualsevol atac o forma d’odi que ens vingui”, detalla el president de l’Observatori contra l’LGTBI-fòbia, Eugeni Rodríguez.
En aquest sentit, el canvi de normativa arriba en un moment en què semblava que els drets del col·lectiu LGBTIQ+ ja estaven més que consolidats. “Ara observem que la construcció de la casa dels drets i llibertats per a les persones LGBTIQ+ no s’han fet amb uns fonaments consistents. Això ens indica que hem d’estar sempre treballant per fer front a aquestes polítiques de foscor”, afegeix l’Eugeni.
Afegeix un nou comentari