• Bloc Xarxanet
  • Voluntariat.org
  • Blocs d'entitats
  • Sobre el projecte
  • Contactar
  • Registreu-vos
  • Inicieu sessió
  • Què ofereix xarxanet.org?
  • Troba la teva entitat
  • Quiosc Associatiu
  • Fes-te voluntari
  • Butlletins
Xarxanet
  • Inici
  • Recursos
    • Económic
    • Formació
    • Informàtic
    • Jurídic
    • Projectes
    • General
  • Notícies
    • Ambiental
    • Comunitari
    • Cultural
    • Social
    • Internacional
    • Econòmic
    • Formació
    • Informàtic
    • Jurídic
    • Projectes
  • Agenda
    • Actes
    • Cursos
    • Esdeveniments antics
  • Finançament
    • Públic
    • Privat
    • Premis
    • Subvenció
    • Beques
    • Altres
  • Biblioteca
  • Què pots fer a Xarxanet?
    • T'ajudem?
    • Publica continguts
    • Assessora't gratuïtament
    • Crea una pàgina web
    • Fes córrer la veu
    • Publica el teu esdeveniment
  • Àmbits associatius
    • Ambiental
    • Comunitari
    • Cultural
    • Social
    • Internacional
      • Notícies
      • Noticias
      • News
  • Serveis d'Assesorament
    • Econòmic
      • Formulari d'asessorament
      • Consultes freqüents
      • Recursos
      • Notícies
    • Formació
      • Formulari d'asessorament
      • Consultes freqüents
      • Recursos
      • Notícies
    • Informàtic
      • Formulari d'asessorament
      • Consultes freqüents
      • Recursos
      • Notícies
    • Jurídic
      • Formulari d'asessorament
      • Consultes freqüents
      • Recursos
      • Notícies
    • Projectes
      • Formulari d'asessorament
      • Consultes freqüents
      • Recursos
      • Notícies

Signat el Compromís del 17 d’octubre contra l’exclusió social

Inici » Social » Signat el Compromís del 17 d’octubre contra l’exclusió social
  • Signat el Compromís del 17 d’octubre contra l’exclusió social

Etiquetes

  • exclusió social
  • institucions socials
  • inversió social
  • pobresa

Fitxers adjunts

  • Versió per a imprimirVersió per a imprimir
  • Envia a un amicEnvia a un amic
  • Versió PDFVersió PDF

Les 29 federacions de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, representants de més de 3.000 entitats socials, han signat el Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa, el Compromís del 17 d’octubre contra l’exclusió social. A l’acte, celebrat al Teatre Zona Nord de Barcelona, van assistir més de 300 persones.
 

Tweet
Bookmark/Search this post with
  • La Tafanera
  • Meneame
  • del.icio.us
  • Digg
  • Diigo
  • StumbleUpon

19/10/2010 - 09:32

Entitat redactora: FCVS

Entitats relacionades:

  • LA TAULA
  • ENTITATS SOCIALS

El document signat recull deu compromisos de les entitats socials i deu que es traslladen a les institucions i a la societat en general per eradicar la pobresa. Entre aquests últims, es proposa que les administracions del nostre país facin seus els objectius europeus contra la pobresa, com el propòsit de reduir en un 25% l’exclusió social per a l’any 2015. També es va demanar que la inversió social a Catalunya s’equipari amb la de la mitjana europea, que el sistema financer es comprometi de manera real i efectiva amb el dret a un habitatge digne per a tothom i que els ciutadans consumeixin de manera responsable.

Pel que fa als compromisos de les entitats, destaquen defensar amb més força una societat en què els drets de tothom siguin efectius, invertir més recursos en les persones amb dificultat d’accés al mercat laboral, col·laborar més intensament amb les administracions i prestar especial atenció als nous perfils de pobresa generats per la crisi econòmica.

PARLAMENTS
L’acte va comptar amb els parlaments del president de la Generalitat, José Montilla, i de la presidenta de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, Àngels Guiteras.

El president de la Generalitat va assegurar que les demandes recollides al Compromís “queden incorporades al full de ruta del Govern”. Montilla també ha reconegut el paper de les entitats socials, a les quals ha qualificat “d’autèntic luxe” per al país. El president ha reconegut que l’Executiu “no pot arribar a tot arreu” i que “és gràcies al Tercer Sector que centenars de persones poden sortir endavant”. En aquest sentit, Montilla ha recordat la ciutadania que hi ha “desenes de milers de raons per seguir sent solidaris” i que tothom pot col·laborar amb les seves aportacions, per petites que siguin.

Per la seva banda, la presidenta de la Taula del Tercer Sector Social va valorar l’esforç en inversió social que han fet les administracions en els darrers anys, però ha emfatitzat que “ara no ens poden permetre fer un pas enrere en protecció social”. Per a Guiteras, “cal un model social presidit per la cohesió i la justícia social”, i en aquest sentit ha recordat la tasca que fa al Tercer Sector. Per concloure, la presidenta de la Taula ha llençat un missatge d’optimisme en recordar que “arribarem tots junts i a temps” a eradicar la pobresa.

+info: comunicacio@tercersector.cat

Comentaris

Envia un nou comentari

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <h1> <h2> <h3> <h4> <h5> <hr> <b> <u> <acronym> <abbr>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

CAPTCHA
Aquesta pregunta es per veure si realment ets una persona i no un generador de spam.

Contingut Relacionat

Notícia Social

Sant Joan de Déu obre un nou alberg per a persones sense llar

Des del passat dilluns, dia 6 de maig, Barcelona compta amb el segon alberg per a persones sense llar, que ha posat en marxa Sant Joan de Déu Serveis Socials. Es tracta d'un recurs residencial situat al barri de Sarrià que disposa de 60 places per a dones, homes i famílies desnonades sense fills. 

Notícia internacional Imatge: Social.cat

Els discapacitats, un col·lectiu en alt risc d'experimentar pobresa en un context d'ajustos a la UE

Un informe publicat aquests dies per una xarxa de 8 ONG europees alerta que el 21,1% de les persones amb discapacitat corre el risc d’experimentar pobresa a la Unió Europea.

Propers esdeveniments d'agenda

    Formació bàsica sobre població reclusa
    25/05/2013 - 10:00
    Jornada internacional Netegem la mediterrània
    25/05/2013 - 10:00
    Saviesa Corporal: Dansant amb el mar
    25/05/2013 - 10:00

Veure tots

Convocatòries de finançament

    XI Convocatòria d'Ajuts a Projectes de Cooperació per al Desenvolupament
    Subvencions per a projectes de promoció de l'educació en l'àmbit d'Educació i Infància a Lleida
    Subvencions per a entitats en l'àmbit de la cultura a la ciutat de Lleida

Veure tots

II Congrés Europeu del Voluntariat


Tags in Etiquetes

altaveu de les cultures ambiental associacionisme barcelona campanya catalunya comerç just comunicació concurs cooperació crisi cultura curs desenvolupament discapacitat dones drets humans educació entitat entitats exclusió social exposició FCVS finançament formació Fundació Pere Tarrés gent gran immigració Infància Internet jornada joventut joves Medi Ambient mediambient ong participació pau PFVC pobresa premi premis salut social solidaritat sostenibilitat subvencions tercer sector TIC voluntariat
més Tags
  • Crea un compte nou
  • Demana una contrasenya nova
  • Sobre el projecte
  • Contacte
  • Avís legal
  • Entitats promotores
  • Entitats col·laboradores
  • Mapa Web

Segueix-nos a les xarxes socials

  • Logo Facebook
  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Logo Twitter
  • Logo YouTube
  • Logo Flickr
  • Logo Slideshare
  • Logo RSS
Desenvolupament web per Equilibri

Xarxanet.org és un projecte de

  • Logo Generalitat